restauracja stare miasto lublin

 Tagi:...

Więcej

Najpopularniejsze przyprawy w kuchni

Czym byłaby nasza kuchnia bez przypraw? Na pewno wiele potraw dałoby się przygotować, ale niewątpli...

Więcej

Wiosenna kuchnia jest niezwykła

Mamy cztery pory roku, każda z nich cechuje się pewną specyfiką jeśli chodzi o konstruowanie naszeg...

Więcej

Kardamon – zastosowanie i właściwości

 Tagi:...

Więcej


błonnik witalny cena

Przepisy kuchenne Abyśmy mogli cieszyć się dobrą kondycją zdrowia i prawidłowym funkcjonowaniem organizmu powinniśmy dostarczać mu odpowiednich ilości błonnika. Mają one szczególny wpływ na prawidłową pracę naszego układu pokarmowego i jeśli nie będziemy spożywać odpowiednich ilości tych substancji to możemy mieć z tego powodu rozmaite problemy zdrowotne. Każdego dnia Gotujemy obiady, przygotowujemy śniadania i kolację oraz różnego rodzaju przekąski. Nasze posiłki składają się przede wszystkim z różnorodnych warzyw, owoców, produktów mącznych i mięsa oraz rozmaitych przypraw. Wydawać by się mogło, ze jedząc to wszystko dostarczamy naszemu organizmowi tego, czego on najbardziej potrzebuje. Jednak rzadko zdarza nam się jeść te produkty spożywcze, które zawierają go w sobie najwięcej, a jest ich naprawdę spora ilość. Błonnik odpowiada za prawidłową pracę jelit, dzięki niemu możemy pozbyć się nieprzyjemnych zaparć. Poza tym ma on dobry wpływ na nasze serce, obniża poziom złego cholesterolu i zapobiega chorobą takim jak na przykład miażdżyca. Dlatego starajmy się gotować potrawy bogate w tę substancję, a nasze zdrowie będzie w o wiele lepszej kondycji. Błonnik zawarty jest przede wszystkim w otrębach pszennych. Produkt ten zazwyczaj nie kojarzy nam się z niczym smacznym, ale wystarczy go odpowiednio przygotować. Z pszennych otrębów możemy upiec naprawdę przepyszny chleb, wystarczy dodać odpowiednie składniki i przyprawy zmieszać to wszystko razem i upiec w piekarniku, bądź w specjalnej maszynie o ile takową posiadamy. Duże zawartości błonnika występują także w czerwonej fasoli. Możemy dodawać ją do rozmaitych sałatek i sosów, a także do zapiekanek czy potraw takich jak pizza. Z odpowiednimi składnikami i przyprawami, możemy sporządzić pyszne danie jakim jest fasola po bretońsku. Migdały, suszone owoce (szczególnie jabłka i morele), figi, pistacje i orzechy laskowe są wspaniałymi zdrowymi przekąskami, które także zadbają o prawidłowy poziom błonnika w naszym organizmie. Poza tym jedzmy chleb razowy i produkty zawierające w sobie soję. Bogate pokłady tej niezwykle ważnej substancji zawierają także owoce takie jak porzeczki. Nie zapominajmy także o pietruszce, która stanowi jedną z najważniejszych przypraw w naszej kuchni. Kiedy gotujemy starajmy się zwracać uwagę na to, by w naszych potrawach nie zabrakło warzyw, owoców i rozmaitego rodzaju produktów bogatych w błonnik. Oczywiście jego niedobory możemy uzupełniać stosując rożne suplementy diety, jednak warto dostarczać go naszemu organizmowi w naturalny sposób. Nie stanowi to żadnego problemu czy też utrudnienie w przygotowywaniu rozmaitych posiłków, gdyż tak wiele produktów zawiera tę dobroczynna substancję, że właściwie zawsze znajdziemy coś odpowiedniego. Nie musimy zjadać nie wiadomo ile takich warzyw czy owoców bogatych w błonnik, wystarczą niewielkie ilości. Jednak pamiętajmy, aby takie produkty zawierające błonnik jeść regularnie. Pomogą nam one zadbać o odpowiednią pracę naszego organizmu i pozbyć się niektórych dolegliwości związanych z przewodem pokarmowym.

Tagi: błonnik, organizm, produkt | Struktura strony